donderdag 6 februari 2020

Thema: warme kledij / koude en warmte



Tijdens de maand januari en februari werkten we het thema : koude en warmte ervaren, warme kledij uit.
Tijdens de themadoos activiteit keken we naar de verschillende kledingstukken en deden we die telkens aan. Waar hoort de muts, de sjaal, de handschoenen? Ook Jules, de klaspop, werd lekker warm aangekleed door de kleuters.
We leerden de verschilllende kledingstukken benoemen, sorteerden zowel met concreet materiaal als met prentmateriaal. We gooiden met de dobbelsteen met prenten en dan moesten ze hetzelfde kledingstuk zoeken.
We voelden aan koud en warm water, aan een koude ice-pack en warme hotpack, we verstopten ons onder de paraplu, deden kiekeboe-spelletjes. We deden onze laarzen aan en stampten in het water.
Tijdens het godsdienstmoment werkten we het thema "oren" uit en luisterden we naar verschillende muziekinstrumenten , we bespeelden de instrumenten, duiden onze gezichtsdelen aan op vraag.
Tijdens de krullenbol-activiteiten experimenteerden we met aangepaste wasco en trokken we strepen zoals de regen, deden we de regenwormen na, oefenden we de fijne motoriek door met een pincet te leren grijpen.
Kijk maar mee...